[UPDATE] Helpt u mee glasvezel van ViberQ in de verlenging alsnog naar de witte adressen te krijgen?

ViberQ

Afgelopen donderdag 17 november 2022 was de laatste dag om u te kunnen aanmelden voor een glasvezelaansluiting via het glasvezelnetwerk van ViberQ. Onze eigen statistieken gaven aan dat 22% van de adressen in het dorp zich hadden aangemeld voor een aansluiting en ViberQ gaf aan dat er 31% was gehaald. Hier binnen waren er voldoende aanmeldingen om te kunnen bevestigen dat de kern van Hellum aangesloten wordt. Voor de witte adressen is 31% echter nog niet genoeg. Er zijn echter nog genoeg twijfels, vragen en verzoeken om er wat langer over na te kunnen denken dat ViberQ heeft besloten om de aanmeldtermijn te verlengen t/m 15 december 2022.

In een eerdere versie van dit artikel werd geen uiterste aanmelddatum genoemd. Deze is inmiddels bekend gemaakt door ViberQ. Aanmeldingen moeten vóór 16 december 2022 binnen zijn.

Dorpsbelangen Hellum ziet dat de vraag om glasvezelinternet in de kern wat lager ligt (wegens het aanbod van snel internet van andere partijen) en de vraag naar glasvezelinternet op de witte adressen (buitengebied) hoog is. Vele mensen in ons dorp die op een wit adres wonen hebben zich aangemeld. Belangrijk daarbij is om te weten dat zij zich middels de intentieverklaring hebben aangemeld. Er zijn geen adressen automatisch overgenomen uit het project Snel Internet Groningen, omdat dit wegens diverse wetten en regels niet mag. Als u dit nog niet wist tekent u dan snel alsnog een intentieverklaring op de website van ViberQ nadat u aldaar de postcodecheck heeft gedaan!

Het is ViberQ ook opgevallen hoe positief glasvezelinternet door Hellum wordt ontvangen. Al deze positieve reacties in combinatie met hier en daar wat vragen en verzoeken om langer de tijd te kunnen nemen om een beslissing te maken heeft ViberQ doen besluiten de aanmeldtermijn te verlengen t/m 15 december 2022. Zo krijgt u voldoende de tijd om even over een beslissing tot het wel of niet afnemen van glasvezelinternet via ViberQ na te denken.

Alle informatie op onze website

Veel informatie over de verschillende glasvezelnetwerken, de internetproviders, voor- en nadelen, terminlogie, etc. is al verzameld door onze webmaster Jeroen Maathuis en is te vinden op onze glasvezelpagina’s. Hier kunt u ook aan ons doorgeven dat u zich heeft aangemeld bij een glasvezelinternetprovider met een jaarabonnement zodat wij de statistieken bij kunnen houden.

Persoonlijk advies

Helmsters zitten hier en daar met toch nog wel wat vragen over glasvezelinternet en hebben nog wel eens moeite met alle overdaad aan informatie op een rijtje te zetten. Het kan dan prettig zijn als iemand persoonlijk bij u langs komt aan uw keukentafel, alles haarfijn uitlegt en onafhankelijk adviseert over welke internetprovider het beste bij u past. Hiervoor is het mogelijk om contact op te nemen met 1 van de glasvezeladviseurs van ViberQ:

Zij zijn overdag bereikbaar om ze te bellen om een afspraak in te plannen. Ze komen graag een keertje bij u langs om u alles uit te leggen over het glasvezelnetwerk van ViberQ en diens internetproviders. En een tip: bovenstaande nummers zijn aanklikbaar! Dus als u dit artikel op uw mobiele telefoon leest kunt u door de nummers aan te klikken ze rechtstreeks bellen!

Huis-aan-huis adviseurs komen óók naar de witte adressen

Dorpsbelangen Hellum heeft opgevangen dat bewoners op witte adressen het jammer vonden dat zij geen deur-aan-deur adviseurs op bezoek hebben gehad. Wij hebben dit signaal doorgespeeld aan ViberQ en zij hebben aangegeven dat de deur-aan-deur adviseurs óók de witte adressen zullen gaan bezoeken de komende tijd. En om op een rustige plek achter in een laan er niet ineens door opgeschrikt te worden hebben wij ze gevraagd even aan ons door te geven op welke dagen de deur-aan-deur adviseurs langs komen. Wij geven dan op onze website en/of Facebookpagina deze dagen door.

Helm gaait d’r veur!

Met zien all’n kinn’n wie dit! Kop d’r veur! Overtuig uw buren, familie, vrienden, etc. van de voordelen van glasvezelinternet van ViberQ en het belang dat witte adressen hier ook over kunnen beschikken! En het maakt niet uit of een nieuwe klant nu in de kern of op een wit adres woont: de 50% vereiste geldt nog steeds voor het héle dorp! En heeft u zich toch bedacht? Binnen 2 weken na de contractbevestiging van uw internetprovider kunt u uw contract nog ontbinden. We hopen dat ViberQ spoedig het héle dorp kan verblijden met glasvezelinternet!

Abonneer
Laat het weten als er

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties